Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2009 15:49 - На тази дата...
Автор: papercraft Категория: Хоби   
Прочетен: 757 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 18.07.2009 22:13


Нямах намерение да пиша за нещо друго, освен за хартия и лепене, но случаят си заслужава да бъде отбелязан.
Днес е рожденият ден на Васил Левски - факт, който явно силно убягва на средностатистическия българин, съдейки по липсата на новини и събития. Особено софиянци сме свикнали да свързваме името на Левски с една дата - 19 февруари. Започва да ми се струва направо извратено, че обръщаме толкова внимание на смъртта му, а рождението отива някъде в графа "ако евентуално се сетя". Което ме отвежда в една обширна тема за приоритетите и ценностите на българина, но не за това ми беше мисълта.
Та ако днешното оживление в далечно Карлово не беше привлякло вниманието ми (посредством Skype!), въобще нямаше и да се поинтересувам има ли му нещо по-така на днешния ден. Но докато софиянци прекарваме една ленива гореща събота, затворени в панелките и отнесено гледащи телевизия, в Карловския край вече се вихри празника на града и всички щъкат насам-натам по събития, роднини и приятели. Плътната организация започва още от 11 ч. с тържествено откриване на празника и продължава с литературно-музикално утро, кръгла маса на тема "Левски и Каравелов", детско парти, постановки и спектакли, тържествен митинг в 21 ч. и накрая - малко като да сложиш на тортата мандарина вместо черешка - дискотека. Да не говорим, че изявите и празненствата са започнали още от миналата събота със събори, изложби, връчвания на награди и развеселени младежи на градус по улиците.
Е, няма как да не ме хване малко или повече яд, че не съм сега там да ближа сладолед по площадите и да се радвам на оживлението. Има някакво страхотно очарование в празниците на по-малките градове. Може би защото съм си отраснала в София и никога не ме е привличала мисълта да се мъкна по разни събития с блъскащите се тълпи, алчни да разберат има ли, аджаба, някакви безплатни неща. Не че само тука е така, но просто е в го-голям мащаб, от което нещата изглеждат много по-неорганизирани, претупани и грозни.
И накрая, за да завърша с нещо приятно и интересно, ви предлагам
една статия за паметниците на Левски в България и по света, на която попаднах, докато търсех новини за днешния ден.


Постове по темата четете и в блоговете на:
allbi, bnsbsl, darling, kalin8, katan, reporter



Тагове:   Васил Левски,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: papercraft
Категория: Хоби
Прочетен: 274225
Постинги: 64
Коментари: 74
Гласове: 182
Архив